Loading...

Bezpieczny kanał sygnalisty

Informacje dla sygnalistów

W związku z wejściem w życie 25 września 2024 r. ustawy z dnia z 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. poz. 928) informujemy o możliwości składania zgłoszeń wewnętrznych dotyczących naruszenia prawa w kontekście związanym z pracą.
Sygnalista to osoba, która ma związek z MWiK sp. z o.o. w kontekście pracy, która ma uzasadnione podstawy sądzić, że posiada informację o naruszeniu prawa w naszej spółce. Naruszenie prawa wiąże się z dziedzinami prawa, wskazanymi w art. 3 ust. 1 ww. ustawy.

Zgłoszenia nieprawidłowości mogą być przekazywane przez sygnalistów jedynie za pośrednictwem dedykowanych im poufnych kanałów:
-w formie listownej na adres:
Miejskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o.
Sienkiewicza 91, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
koniecznie z dopiskiem – zgłoszenie sygnalisty „do rąk własnych”
-pocztą elektroniczną na adres: sygnaly@mwikostrowiec.pl.

Zgłoszenie, niezależnie od wyboru sposobu zgłoszenia, musi zawierać informacje takie jak:
-dane dotyczące osoby zgłaszającej (imię i nazwisko, miejsce pracy, stanowisko), w tym dane kontaktowe,
-datę i miejsce sporządzenia,
-dane osoby/osób, które dopuściły się nieprawidłowości będących przedmiotem zgłoszenia,
-opis nieprawidłowości wraz z okolicznościami ich zajścia oraz datami,
-wskazanie przez zgłaszającego wszelkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje, które mogą okazać się pomocne w procesie rozpatrywania zgłoszenia.

Zgłoszenia anonimowe podlegają wyłącznie rejestracji i pozostawia się je bez rozpatrzenia.

Dane osobowe osoby dokonującej zgłoszenia oraz dane osobowe osób, których dotyczy zgłoszenie naruszenia podlegają ochronie prawnej zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych, na każdym etapie postępowania ze zgłoszeniem.

Dane w Rejestrze zgłoszeń usuwa po 3 latach po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przekazano zgłoszenie lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami.
Dane osobowe, które nie mają znaczenia dla rozpatrywania zgłoszenia, nie są zbierane, a w razie przypadkowego zebrania są niezwłocznie usuwane. Usunięcie tych danych osobowych następuje w terminie 14 dni od chwili ustalenia, że nie mają one znaczenia dla sprawy.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z naszej strony, zgadzasz się na ich użycie. Więcej informacji